3/15/2014

Zanim kupisz króliczka

Cześć! Dzisiejszy post piszę ja, nie Konwalia i jak widać w tytule, będzie on o kupowaniu i o tym, co należy zrobić zanim postanowimy kupić królika. Zapraszam do przeczytania.









Zanim kupimy/adoptujemy królika powinniśmy:
  • Przemyśleć kilka spraw. Czy będziemy w stanie zapewnić odpowiednie warunki króliczkowi. Czy taki króliczek nam się nie znudzi. Czy gdy dorośnie również będziemy chcieli dalej go trzymać w domu. Gdy zwierzęta dorastają, wiele właścicieli wyrzuca je na śmietnik. Powodem jest to, że im się po prostu znudziły.
  • Wybrać jakiegoś zaufanego i znanego hodowcę. Według mnie lepiej adoptować królika. Zwierzak będzie wesoły, a ty nie zapłacisz :)
  • Przeczytać o króliczkach jakieś książki lub zobaczyć jakieś królicze strony internetowe.
  • Obliczyć miesięczne koszty utrzymania króliczka. Wtedy zobaczymy czy będziemy mogli zakupić króliczkowi najpotrzebniejsze rzeczy.
Gdzie kupić króliczka?
Królika możemy kupić w zaufanym sklepie zoologicznym lub u jakiegoś znanego i zaufanego hodowcy. Zwierzaki ze sklepów zoologicznych są czasami chore. Lepiej jednak adoptować króliczka. 

Jak mogę adoptować królika?
Możesz adoptować na tej stronie Adopcje króliczków. Jest tam przydatna opcja wybierania województwa w jakim znajduje się króliczek. Właśnie zobaczyłam dwa króliczki które znajdują się nie daleko mnie. Jeśli rodzice się zgodzą (z czym będzie ciężko) adoptuję jakiegoś.

Koszty wyposażenia
Koszty będą obliczane w przybliżeniu, ponieważ nie w każdym sklepie cena danego produktu jest taka sama.
  • Klatka z paśnikiem minimalne wymiary 100x50x40 (ceny są różne) 60zł-150zł
  • Miseczka (najlepiej ceramiczna) 5zł-10 zł
  • Poidełko 5zł-20zł
  • Cążki 10zł-15zł
Koszt całkowity: 80 zł-190zł

Koszty miesięczne
  • Karma ok. 15zł
  • Sianko 6zł
  • Żwirek (nie kupuj trocin) 10zł za 4kg
Koszt całkowity: 31zł
(jedne zakupy)

Dodatkowo jest jeszcze weterynarz, zabawki, smakołyki i inne rzeczy do pielęgnacji.
Dodaję zdjęcie z tabelką z kosztami.


Jak zdobyć wiedzę o królikach?
Zdecydowanie najlepszym źródłem jest książka. Nie wszystko co zostało zamieszczone w internecie jest prawdą. Poniżej zamieszczam moim zdaniem najlepszą książkę o królikach. Choć jej nie czytałam to wiem, że jest najlepsza bo sama mam dwie książki z Hobby w domu. Jeśli chodzi o internet to znam ciekawą i przydatną stronkę na której znajdziecie wiele informacji Miniaturka bez tajemnic.

14 komentarzy:

  1. Fajnie było mieć królika, koszty ie są znowusz tak ogromne. Jedyne co mi przeszkadza to kot, który nie wiadomo co zrobiłby z królikiem. ALe cóż coś za coś albo kot albo królik. CHyba, że jakiś kot nie polujący, ale nie mój moja taka nie jest. Post bardzo przydatny, komuś się przyda z pewnością.
    + zachwycam się wyglądem bloga ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie ;) Kotka można zaprzyjaźnić z króliczkiem. U mnie kot i króliki żyj w zgodzie, szczególnie, że jeden królik jest prawie wielkości kota xD

      Usuń
  2. Super post, bardzo przydatny.;)
    Sue&N&B

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny i ciekawy post c:
    Ja jednak wolę gryzonie :P

    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  4. Halucynowaa mogłabyś mi w końcu ten szablon zrobić? bo ja wciąż mam cb jako administratora...
    loveanimalsi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. hej, ja do halycunowej... bardzo ładny wygląd bloga, ale nie w stylu którym ja chciałam, mogłabyś mi wrócić, do poprzedniego? nie lubię różowego, lub nie obrazisz się, jeśli zmienię ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szblon niech zostanie, ale te etykiety zmień bo szablon bardzo ładny :)

      Usuń
  6. Fajny post, trzymam kciuki aby twoi rodzice się zgodzili ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super post :)
    Ja raczej nie będę miała króliczka więc xD
    Pozdrawiamy! A&L&G

    OdpowiedzUsuń
  8. cześć, mogłaby mi halucynowaa zmienić te etykiety?

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy i przydatny post :)
    Ja nigdy nie miałam króliczka.

    Zapraszam i zachęcam do obserwowania: http://diary-black-heart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥Nie pisz komentarzy typu "Fajny blog, zapraszam do mnie." czy "Obserwacja za obserwację." W takim przypadku komentarz będzie ignorowany.
♥Jeśli chcesz abyśmy weszły na twojego bloga, zostaw link w Spamowniku w menu.
♥Jeśli masz jakieś pytanie pisz w zakładce Kontakt.